دوشنبه, 29 آبان 1396 ساعت 14:57

بهترین راه برای تغذیه قلب

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
بهترین راه برای تغذیه قلب بهترین راه برای تغذیه قلب

در ادامه میخوانیم: استفاده از چه مواد غذایی میتواند بر سلامت قلب و شریان های آن تأثیر گذار باشد؟

فیبر

فیبر
فیبر

مصرف غلات و دانه های سویا و سبوس راه خوبی برای سلامتی قلب است. آنها دارای فیبر محلولی هستند که به کاهش LDL کلسترول بد، کمک میکنند. منابع خوب دیگر از فیبر عبارتند از لوبیا و غلات مانند جو که همچنین میتوان از فیبر ها به عنوان مکمل غذایی استفاده کرد اما رژیمی که فیبر زیادی دارد، برای سلامت قلب بهترین گزینه است.

 

استرول ها و استنول ها

استرول ها و استنول ها
استرول ها و استنول ها

استرول ها و استنول ها را میتوان در بعضی از میوه ها، سبزیجات، آجیل و حبوبات پیدا کرد. استرول ها و استنول ها، از بدن دربرابر جذب کلسترول جلوگیری میکنند. بادام، بادام زمینی، روغن زیتون و جوانه های بروکسل انتخاب های خوبی برای جذب استرول ها و استنول ها هستند. همچنین به غذاهایی که استرول ها و استنول های اضافه دارند مانند مارگارین، آب پرتقال و ماست توجه کنید. مکمل ها میتوانند راهی مفید برای کاهش کلسترول باشند، اما با پزشک نیز مشورت کنید.

 

سیر

سیر
سیر

هنگامی که به غذای خود ادویه اضافه میکنید، از قلب خود محافظت میکنید. برای قرن ها از سیر به عنوان دارو یاد میشده است و مطالعات بر روی مکمل ها نشان میدهد که میتواند بر فشار خون و میزان کلسترول نیز مفید باشد. قبل از مصرف سیر با پزشک مشورت کنید، زیرا ممکن است خطر خونریزی را افزایش دهد و با داروهای دیگر نیز مداخله داشته باشد.

 

ویتامین D

ویتامین D
ویتامین D

ویتامین D نقشی مهمی را در حفظ سلامت فلب ایفا میکند، اما مواد غذایی کمی وجود دارند که شامل ویتامین D میشوند. ماهی قزل آلا و تن ماهی برخی از آنها هستند. همچنین میتوان از شیر و آب پرتقالی که ویتامین D به آن اضافه شده است استفاده کرد. محققان همچنان در حال بررسی استفاده از مکمل های ویتامین D هستند. اگر پزشک به شما توصیه کرد، مکمل ویتامین D را مصرف کنید.

 

اسید های چرب امگا 3

اسید های چرب امگا 3
اسید های چرب امگا 3

اسید های چرب امگا 3 کمک میکنند که شریان های قلب پاک بمانند، فشار خون خود را کنترل کنید و مصرف تری گلیسیرید خود را نیز محدود کنید، زیرا چربی خون میتواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد. از راه عالی برای دریافت این مواد مغذی این است که دو بار در هفته ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا یا ماهی مرکب میل کنید. اگر پزشک میگوید که شما به امگا 3 بیشتری نیاز دارید، قرص های روغن ماهی را امتحان کنید.

 

چای سبز

چای سبز
چای سبز

اگر میخواهید خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته را کاهش دهید، چای سبز بنوشید. تحقیقات نشان میدهد که مواد شیمیایی موجود در چای سبز که کایتچین نامیده میشود، ممکن است کلسترول خون را کاهش دهد. اگر شما طرفدار این دمنوش نیستید، آن را در فرم کپسول مصرف کنید، اما برای بار اول از دکتر خود سؤال کنید.

 

لیکوپن

لیکوپن
لیکوپن

لیکوپن را میتوان از طریق خوردن گوجه فرنگی تازه یا در فرم سس پخته دریافت کرد. مطالعات نشان میدهد گه لیکوپن میتواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد، اگرچه طریقه کارکرد آن خیلی روشن نیست. لیکوپن را میتوان به عنوان مکمل دریافت کرد، اما محققان معتقدند که بهترین راه دریافت لیکوپن از طریق غذا است.

 

پکتین

پکتین
پکتین

میوه هایی مانند سیب و توت فرنگی دارای این نوع فیبر محلول هستند که به کاهش کلسترول بد LDL کمک میکند. پکتین را میتوان به عنوان مکمل نیز دریافت کرد، اما متخصصان سلامت میگویند بهترین روش دریافت آن از طریق غذا است.

 

سویا

سویا
سویا

به رژیم غذایی خود تلنگری بزند و غذاهایی که از خانواده ی نخودان هستند را به آن اضافه کنید. برخی از انتخاب های شما میتواند شیر سویا و توفو باشد. اگر آنها را به عنوان جایگزین گوشت هایی که دارای چربی زیاد هستند میل کنید به سلامتی قلب خود کمک کرده اید.

 

انار

انار
انار

انار یک آنتی اکسیدان قوی است که میتواند شریان های خون را پاک نگهدارد و از قلب محافظت کند. برخی از افراد علاقه دارند که انار را به عنوان تارت مصرف کنند، اما میتوانید انار  را به عنوان مکمل نیز دریافت کرد.

 

فولات

فولات
فولات

خوردن غذاهایی با این مواد مغذی ممکن است خطر بیماری قلبی و حمله قلبی را کاهش دهد. شما میتوانید انتخاب کنید که آن را به عنوان سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج، یا عدس، لوبیا و مارچوبه یا به عنوان یک مکمل دریافت کنید. انجمن قلب آمریکا میگوید یک رژیم غذایی شامل مقدار زیادی از فولات میتواند راه درستی در سلامت قلب شما باشد.

 

خواندن 93 دفعه
محتوای بیشتر در این بخش: « رژیم غذایی (Dash) برای سلامتی قلب
برای ارسال نظر وارد سایت شوید
       

مقالات طبقه بندی شده بهداشت و سلامت