یکشنبه, 12 آذر 1396 ساعت 13:24

8 راه عالی برای جذب ویتامین A

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
8 راه عالی برای جذب ویتامین A 8 راه عالی برای جذب ویتامین A

در ادامه میخوانیم: مصرف چه مواد غذایی باعث جذب ویتامین A میشود؟

فلفل قرمز

فلفل قرمز
فلفل قرمز

ویتامین A به گروهی از مواد گفته میشود که رتینوئید نام دارند. اکثر افراد ویتامین A را از طریق مواد غذایی دریافت میکنند، اما ممکن است مادران بخواهند ویتامین A بیشتری به مواد غذایی خود اضافه کنند، چون ویتامین A میتواند به رشد کودک آنها کمک کند. فلفل قرمز یک منبع عالی از ویتامین A است، نصف فنجان فلفل قرمز تقریباً نیمی از ویتامین A، که روزانه به آن نیاز دارید را به شما میدهد.

 

اسفناج

اسفناج
اسفناج

دو نوع ویتامین A وجود دارد. نوع اول ویتامین A، قبل از شکل گیری در بدن، از طریق گوشت، مرغ، ماهی و لبنیات، دریافت و آماده ی مصرف میشود. و نوع دوم، provitamin A (فرا ویتامین)،که از طریق میوه ها و سبزیجات خاص مانند اسفناج دریافت میشود. بدن قبل از اینکه بتواند آن را جذب کند، باید آن را پردازش کند.

 

جگر گاو

جگر گاو
جگر گاو

ممکن است که جگر گاو غذای مورد علاقه شما نباشد، اما سرشار از ویتامین A است، که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن میشود. سیستم ایمنی بدن، شامل سلول هایی میشود که از بدن در برابر عفونت ها محافظت میکند. ویتامین A موجود در جگر گاو همچنین کمک میکند تا آنتی بادی هایی را ایجاد کند که با تهدید هایی که از سیستم دفاعی عبور میکنند مبارزه کنند.

 

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین
سیب زمینی شیرین

دلیل خوبی برای مصرف سیب زمینی شیرین وجود دارد، آن یک منبع عالی از ویتامین A است. یک سیب زمینی شیرین پخته، بیش از 500٪ از مقدار ویتامین A که روزانه به آن نیاز دارید را به شما میدهد.

 

بستنی

بستنی
بستنی

کدام یک بهتر بنظر میرسد؟ یک فنجان بستنی یا 20 قوطی ماهی تن؟ باور میکنید یا نه، هر دو مقدار مشابهی از ویتامین A  دارند (حدود 20٪ از مقداری که باید روزانه دریافت کنید). با این حال، شما باید بیش از 25 قاشق بستنی میل کنید تا ویتامین آن با ویتامین A موجود در یک سیب زمینی پخته مطابقت داشته باشد.

 

پای کدو

پای کدو
پای کدو

ویتامین A به قلب، ریه ها و کلیه ها کمک میکند تا کار خود را به درستی انجام دهند. بنابراین اگر میخواهید دسر میل کنید، به یک تکه پای کدو فکر کنید. یک تکه پای کدو میتواند مقدار زیادی بتا کاروتن، آنتی اکسیدان به بدن شما وارد کند که تبدیل به ویتامین A میشود.

 

هویج

هویج
هویج

ویتامین A باعث میشود که چشمان همانطور که باید کار کنند. افرادی که به اندازه کافی هویج مصرف نمیکنند (به طور عمده مشکلی در آفریقا و آسیای جنوب شرقی محسوب میشود) میتوانند به شب کوری مبتلا شوند. بنابراین روزانه هویج میل کنید تا از شانس ابتلا به این بیماری در امان باشید. تنها نصف فنجان هویج، بیش از مقداری که روزانه به ویتامین A نیاز دارید را به شما میدهد.

 

مکمل ها

مکمل ها
مکمل ها

اگر نمیتوانید ویتامین A مورد نیاز بدن خود را از طریق غذا دریافت کنید، از مکمل ها استفاده کنید. مکمل ها کمک میکنند که ویتامین بیشتری جذب کنید. در مورد مقدار مصرف مکمل، با دکتر مشورت کنید.

 

خواندن 78 دفعه
محتوای بیشتر در این بخش: « مواد غذایی مؤثر در طول عمر و سلامتی
برای ارسال نظر وارد سایت شوید
       

مقالات طبقه بندی شده بهداشت و سلامت